هنر و ...

آخرین مطالب
  • ۱۴ دی ۹۴ ، ۱۶:۳۶ مرگ من ( دکلمه )
  • ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۳۶ طبیعت
  • ۲۹ دی ۹۲ ، ۰۱:۰۲ فراموش‌ کرده‌ بودم‌.....!
  • ۲۷ دی ۹۲ ، ۱۴:۱۵ سنگ آتشین
  • ۲۶ دی ۹۲ ، ۰۰:۲۹ رنگ عشق ... !



  • يكشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۱، ۰۲:۵۸ ب.ظ

    اکران فیلم ضد ایرانی «فصل کرگدن»

    فیلم قومیت‌گرا و ضدایرانی «فصل کرگدن» که بودجه آن توسط فرانسوی‌ها تامین شده است، برای نخستین بار در ترکیه اکران می‌شود.



    فصل کرگدن

    به گزارش قدس آنلاین، پس از تشویق‌های مفصل غربی‌ها در جشنواره‌های مختلف علیه فیلم قومیت‌گرا و ضدایرانی «فصل کرگدن» به کارگردانی «بهمن قبادی»، این فیلم برای نخستین بار به اکران عمومی درمی‌آید.

    بنابر نوشته روزنامه الشرق الاوسط، نخستین ایستگاه اکران عمومی این فیلم ضدایرانی کشور ترکیه با 86 سالن است که قبادی این فیلم را در آنجا ساخته است.

    روزنامه الشرق الاوسط که این خبر را بازتاب داده، در تیتر خود چنین عنوان کرده که «اکران نخستین فیلم کردی بهمن قبادی در ترکیه».

    این فیلم قومیت‌گرا که معلوم نیست چگونه با اختلافات سیاسی موجود بین ترک‌ها و کردها به صورت مشترک بین ترکیه و کردستان عراق ساخته شده، قرار است پس از اکران در ترکیه در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز به نمایش درآید.

    این فیلم ضدایرانی نیز همچون مشارکت فرانسوی‌ها در فیلم «یک خانواده محترم» با بودجه شرکت فرانسوی «وایلد بانچ» ساخته شده است.

    به گزارش فارس، فصل کرگدن با بازی مونیکا بلوچی، بهروز وثوقی و آرش لبافی و برن ساعت بازیگر ترکیه‌ای است که روایتگر یک داستان عاشقانه بعد از انقلاب اسلامی ایران است.

    این فیلم با ارائه چهره‌ای سیاه از زندان‌های ایران و متهم کردن ایران به شکنجه زندانیان سعی کرده است روایت سیاسی خود را به روایت یک شاعر سنی کرد گره بزند تا بتواند از این بابت و با استفاده از بازیگران مطرح اروپایی بار دیگر موج جدید ضدایرانی در خارج از کشور ایجاد کند.

    بهمن قبادی کارگردان قومیت‌گرای ایرانی که پیش از این از کشور فرار کرده است، این فیلم خود را به «صانع ژاله» از شهدای حادثه 25 بهمن 1389 که وی جمهوری اسلامی را به قتل او متهم کرده و همچنین «فرزاد کمانگر» که به جرم همکاری با گروهک‌های ضدانقلاب اعدام شد و هر دو کرد بودند اهدا کرده است.

    / قدس آنلاین /

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">